Pouk naravoslovja v 4. razredu

V četrtem razredu učenci pri naravoslovju in tehniki spoznavajo človeško telo. Da je pouk zanimivejši in učenci odnesejo čim več znanja, smo ga obogatili z različnimi dejavnostmi.

Ko smo spoznavali osnovno gradbeno enoto vseh živih bitij – celico, nam je na pomoč priskočila učiteljica naravoslovja Jerneja Štritof. Najprej nam je pripravila mikroskope in učenci so si ogledali rastlinske celice iz povrhnjice lista lončnice ter vodo iz različnih virov, v kateri smo iskali živa bitja.

Nato smo v naslednjih desetih dneh v učilnici vzgojili enocelična bitja-paramecije in spet prosili učiteljico Jernejo, da je pripravila preparate za mikroskope. Zelo zanimivo je bilo gledati ta hitra bitja, ki so zgrajena iz ene same celice.

Počasi smo spoznavali dele človeškega telesa in njihove naloge. Z različnimi poskusi smo ugotavljali, kakšne so naloge kosti, mišic, kako sta vonj in okus povezana in podobno. V učilnico je na obisk prišel tudi okostnjak, ki nas zvesto spremlja pri pouku. Ko smo začeli z obravnavo prebavil in dihal, pa se nam je pridružil torzo. Ker je narejen iz plastične mase, so se učenci preizkusili v razstavljanju in sestavljanju človeškega telesa. Med odmori je postal glavna igrača, saj so si merili čas in ugotavljali, kdo najhitreje sestavi organske sisteme, hkrati so ponavljali imena posameznih organov.

Učenci so ugotovili, da je naše telo stroj, ki mu ni para.