Šolska knjižnica se kot sestavni del šole vključuje in prepleta s celotnim vzgojno-izobraževalnim delom. Knjižnično gradivo in program dela sta usklajena s potrebami učencev in delavcev šole. Je informacijsko središče, namenjeno izobraževanju, delu in sprostitvi.
Knjižnična pravila:
10 x DA | 10 x NE |
– BEREM KNJIGE IN REVIJE
– PIŠEM REFERATE – NAJDEM SVOJ MIR – SE UČIM – PIŠEM DOMAČO NALOGO – SE POGOVARJAM S PRIJATELJI – REŠUJEM KNJIŽNE UGANKE – BOGATIM SVOJ BESEDNI ZAKLAD – UPORABLJAM RAČUNALNIK – SE SPROSTIM |
– NE JEM IN NE PIJEM
– SE NE LOVIM IN SKRIVAM – NE VPIJEM – NE TEKAM PO KNJIŽNICI – NE HODIM PO SEDEŽIH – NE PREKLINJAM – SE NE PRETEPAM – NE TRGAM IN UNIČUJEM KNJIG – SE NE NORČUJEM IZ MLAJŠIH UČENCEV – NE UPORABLJAM MOBILNEGA TELEFONA |
Cilji šolske knjižnice v šolskem letu 2024/25:
- posodobiti knjižnično gradivo,
- povečati izposojo knjižnega gradiva,
- motivirati učence za branje,
- sodelovati v domačih in evropskih izobraževalnih projektih.
Naloge šolske knjižnice:
- z učenjem uporabe knjižnice, njenega gradiva in informacijskih virov pomagati naučiti učence učiti najti potrebne informacije, ravnati z njimi ter razvijati fleksibilnost,
- spodbujati branje ter razvijati kritično mišljenje in problemsko zasnovano učenje,
- vključevatirazličneoblikemetodedela s knjižnim in multimedijskimgradivom,
- uvajati samostojno delo pri urah KIZ- vsak razred ima načrtovane 4 ure knjižnično-informacijskih znanj (KIZ). Za te ure se po dogovoru z učitelji predvideni meseci izvajanja lahko tudi spremenijo, glede na potrebe in prilagajanje učni snovi pri pouku.
Dejavnosti šolske knjižnice:
Strokovno bibliotekarsko delo: | – nabava knjižničnega gradiva
– strokovna bibliotekarska obdelava knjižničnega gradiva – oprema, ureditev in strokovna postavitev knjižničnega gradiva – vodenje vsakodnevne statistike in druge dokumentacije o uporabi in izposoji gradiva – oblikovanje letnega delovnega načrta |
Bibliopedagoško delo: | – pedagoške ure z oddelki in priprava na ure knjižnično informacijskih znanj
– vodenje knjižnih ugank – delo z mladimi bralci – Bralna značka – organiziranje in priprava knjižnih razstav – organiziranje in vodenje zaključka Bralne značke – priložnostna nadomeščanja in priprava nanje |
Sodelovanje z učitelji in
drugimi strokovnimi delavci: |
– posvet o nakupu novosti za knjižnico
– organiziranje branja za bralno značko in druga branja v šolski knjižnici – sodelovanje na pedagoških in drugih konferencah – seznanjanje sodelavcev z novostmi v šolski knjižnici – letna priprava na knjižno in knjižnično vzgojo – iskanje informacij po internetu in v sistemu COBISS |
Sodelovanje s starši: | – pomoč pri izposoji knjižničnega gradiva
– svetovanje pri izposoji |
Strokovni izobraževanje na šoli ali v drugih organizacijah: | – sodelovanje na študijski skupini obalno-kraške regije
– sodelovanje v seminarjih, ki bodo potekali na šoli |
Učbeniški sklad: | – zbiranje podatkov o učbenikih iz Kataloga, ki jih bodo učitelji uporabljali v razredu
– obveščanje dijakov o izbranih učbeniških kompletih – pošiljanje naročilnic staršem – priprava zbirnih seznamov naročenih kompletov – naročanje učbeniških kompletov – priprava in razdeljevanje učbeniških kompletov – vodenje evidence o izposoji in vračilu učbenikov – pobiranje učbenikov ob koncu šolskega leta – poročilo o učbeniškem skladu |
Drugo delo: | – sodelovanje pri naravoslovnih, kulturnih in športnih dnevih
– sodelovanje pri šolskih ekskurzijah – vodenje in sodelovanje v projektih na šoli – izdelava in realizacija letnega delovnega načrta šolske knjižnice – izdelava in realizacija letne priprave na pouk knjižničnih informacijskih znanj v šolski knjižnici – izdelava in realizacija letnega načrta dela projektnih dejavnosti |