Mesečni arhiv: november 2019

4. dan v Trilobitu

Zbudili smo se v četrti, predzadnji dan šole v naravi. Pester program nas je čakal tudi danes. Dopoldanski aktivnosti sta bili posvečeni orientaciji in preživetju v naravi. S pomočjo tablic smo iskali točke okoli doma in jezera ter se uspešno prebili skozi vse naloge in se vsi uspešno vrnili v dom. Druga skupina je po kratkem teoretičnem uvodu izdelovala svoj bivak in filter za vodo. Po malici so se vloge zamenjale.

Popoldne smo nadaljevali v prelepi naravi, iskali zdravilna zelišča (in si iz njih skuhali okusen čaj) ter poskušali premagati izziv kurjenja ognja. Fantom je uspelo!

Fotografije.

3. dan v Trilobitu

Zaključuje se tretji dan šole v naravi v Trilobitu. Jutranje dejavnosti so bile naravoslovno obarvane, saj smo v mlaki na Pristavi raziskovali organizme v vodi in kemijsko analizirali vodo. Po kosilu so se izbrani učenci posvetili kuhanju večerje (sodelovali so v projektu Kuhna pa to), drugi dve skupini pa sta se poučili o filtriranju vode ter vadili veslanje. Današnje veslanje je zaradi neprevidnosti ponudilo poseben izziv, ki so ga nekateri učenci uspešno opravili. Odslej vedo, kako se je kopati v vodi, ki ima 5 stopinj Celzija.

Galerija.

2. dan v Trilobitu

Tudi drugi dan v šoli v naravi smo bili aktivni že od jutra. Po zajtrku smo se odpravili na daljši pohod, po poti smo s kremenovim kresilom želeli zakuriti ogenj, ker pa je teren zelo razmočen, nam to ni uspelo. Pohod smo nadaljevali proti dolini Lepene, kjer smo nabirali fosile in bili pri tem zelo uspešni.

Po kosilu smo se pomerili v lokostrelstvu in spoznali osnove prve pomoči.

Fotografije.

1. dan šole v naravi v Trilobitu

Vas zanima kako se imamo v CŠOD Trilobit?

Že ob prihodu so nas prijazno sprejeli, nam razkazali okolico in sobe. Po okusnem kosilu smo preživeli aktivno popoldne, saj smo veslali, plezali in se učili izdelovati vabe za ribolov. Pravkar smo se vrnili z blatnega nočnega pohoda, zdaj pa se že vsi pripravljamo na nočni počitek.

Več pa v galeriji

OBISK DIPLOMIRANE BABICE

Danes smo imeli prvi dve šolski uri prav poseben obisk. Medse smo povabili gospo Alenko Pecman Buček, diplomirano babico, da nam pove kaj več o svojem lepem poklicu.
Z velikim zanimanjem smo poslušali njeno predstavitev nege in skrbi za novorojenčke in njihove
mame.
Pri tem si je pomagala z dojenčkom- lutko in različnimi pripomočki. Ogledali smo si tudi
kratek film, povezan s temo njenega dela.
Bilo nam je zelo lepo in poučno. Pri gospe Alenki pa se vidi, da svoje delo opravlja z velikim veseljem in ljubeznijo.
Hvala ji za to.
Anica Prosen, učiteljica 3.razreda

Tradicionalni slovenski zajtrk

“Hvala za naš super zajtrk” je bil slogan letošnjega tradicionalnega slovenskega zajtrka, ki smo ga na slovenskih šolah in vrtcih obeležili v petek, 15.11.2019. Preden smo začeli s poukom, smo pozajtrkovali, kar je bilo za naše prednike običajno: črn kruh, maslo, med, mleko in jabolko. Nato  so potekale različne dejavnosti, s katerimi smo hoteli učencem in otrokom iz vrtca približati pomen doma pridelane hrane, čebelicam in njihovemu delu ter vplivu zajtrka na zdravje.

Drugo in tretješolci pa so izdelali čebelnjak s panjskimi končnicami in čebele iz odpadnega materiala. Zelo smo bili navdušeni ob skupnem nastopu šolskih  harmonikašev in petju Slakove skladbe Čebelar.

Bogatejevi dnevi v Postojni in plezanje

Ob tednu otroka smo na šoli preživeli lep in zanimiv teden. Učenci 1. triade smo se odpravili na drugačen športni dan v Postojno.

Predno smo se z avtobusom odpeljali, smo se pogovorili o poteku dne. Opozorile smo jih na upoštevanje navodil učiteljev in animatorjev, na varnost v cestnem prometu in obnašanju v avtobusu ter prostorih, ki jih bomo obiskali.

V Postojni smo najprej obiskali star gasilski dom, kjer se nahaja umetna plezalna stena. Z demonstratorko in mentorico plezanja so se učenci najprej dobro segreli z različnimi vajami. V dvorani jih je opozorila na upoštevanje pravil, pokazala jim je najosnovnejše prijeme in korake plezanja. Zaigrali so se tudi igrice povezane s temi koraki. Nato so imeli veliko časa za samostojno plezanje. Vsi so bili zelo spretni, previdni in vztrajni. Na koncu so pokazali raztrgane nogavice od silnega plezanja in vztrajnosti.

Po malici smo odšli v Kulturni dom Postojna na ogled lutkovne predstave na temo varnosti pred požari. Igrica je bila zelo zanimiva. Učenci so uživali in aktivno sodelovali v njej.

Predstavnica civilne zaščite nas je odpeljala na prostor  v  Postojni, kjer so  se dogajali Bogatajevi dnevi zaščite in reševanja. Z velikim navdušenjem so si ogledali razstavljena vozila in pripomočke, ki jih vojaki, gasilci, policisti in reševalci uporabljajo pri svojem delu. Prejeli smo različne zgibanke, promocijska darila, malico in sok. Učenci so se preskušali v različnih zabavnih igrah, kvizu…

Dan je bil zelo zanimiv in poučen.

Razredničarke 1. triade na OŠ Knežak

VARUJMO NAŠ PLANET

V minulih praznikih se je na grobovih nakopičila velika količina plastičnih sveč, s katerim so ljudje počastili spomin na svoje rajne. Ker učitelji in učenci na šoli vemo, da je plastika pereč problem pri ohranjanju čiste narave, smo se z učenci 1. triade odločili, da iz odpadnega lesa izdelamo ekološke sveče. Želimo si, da bi nas pri takem razmišljanju posnemali tudi drugi in s tem prispevali k zmanjševanju težko razgradljivih odpadkov.

Razredničarke 1. triade na  OŠ Knežak

Obvestilo o pojavu uši

Spoštovani starši,

sporočamo vam, da so se na šoli ponovno pojavile uši.

Uši so stalno prisotne v našem okolju. Za ušivost smo dovzetni vsi ne glede na starost, spol ali socialno-ekonomski status, pogosteje pa se ušivost pojavlja pri šolarjih, predvsem zaradi tesnejših medsebojnih stikov, ki ušem omogočajo prehajanje z glave na glavo.

Naglavne uši ne prenašajo bolezni, vendar pa s svojimi izločki povzročajo neprijetno srbenje. Pri uspešnem preprečevanju in odpravljanju ušivosti imate ključno vlogo starši oziroma skrbniki. Če so se pri vašem otroku pojavile naglavne uši, je nujno, da v skladu z Navodili za ravnanje ob pojavu naglavnih uši, ki so jih pripravili strokovnjaki, natančno izvedete razuševanje.

Večina otrok dobi uši v domačem okolju, v šoli ali vrtcu, pa tudi zunaj njega, in to ponavadi veliko prej, preden se problem sploh zazna.

Navodila za ravnanje ob pojavu naglavnih uši najdete na spletni strani Nacionalnega inštituta za varovanje zdravja RS (https://www.nijz.si/sl/usi-naglavne-usi), kjer lahko najdete tudi več informacij o ušivosti in njenem preprečevanju.

S spoštovanjem,

Klavdija Sotlar                                                                                            Tea Gustinčič

pooblaščeni namestnik ravnateljice                                                       ravnateljica